Frågor och svar om betalning & uppsägning

 

Varför har jag fått en faktura från Arvato?

Arvato är vår fakturaleverantör. Om du har fått en faktura från Arvato så har du köpt eller så abonnerar du på en av våra tjänster. Om du inte anser att detta stämmer eller vill veta mer ber vi dig kontakta vår kundservice.

Hur betalar jag för tjänsterna på minUC.se?

Tjänsten UC ID-Skydd säljs som abonnemang med 12 månaders bindningstid, därefter löper tjänsten på månadsbasis med 1 månads uppsägningstid.

Tjänsten Kreditkollen säljs som månadsprenumeration med ingen bindningstid.

Första månadsbetalningen dras från ditt kort när du beställer tjänsten på minUC.se. Därefter dras månadsbeloppet per automatik från ditt kort varje månad på den dagen i månaden då du tecknade dig.

Om du under pågående abonnemangsperiod genomför ett engångsköp med kort på minUC.se kommer månadsdragningarna därefter att göras från det kort du senast använt för betalning på minUC.se.

För tillfället finns endast kortbetalning som betalsätt på minUC.se. Behöver du hjälp att beställa en tjänst är du välkommen att kontakta UC Kundservice.

Jag har ett nytt bankkort - hur gör jag då?

Om giltighetstiden på ditt angivna bankkort har löpt ut under tjänstens bindningstidstid kommer vi att skicka en faktura från på summan av återstående månadsbetalningar för din bindningtid.

Saknar du täckning på ditt kort när månadsbetalningen ska dras, gör vi nya försök dagligen i upp till 28 dagar efter ordinarie betaldatum. Saknas därefter fortfarande täckning på ditt kort skickar vi en faktura på summan av återstående månadsbetalningar för din bindningtid.

Fakturorna skickas från Arvato Financial Solutions.

Behöver hjälp eller har frågor är du välkommen att kontakta UC Kundservice.

Hur säger jag upp min tjänst?

Om du vill säga upp en tjänst hos oss är du välkommen att kontakta UC Kundservice så hjälper de dig med ärendet.

Laddar