Frågor och svar om betalning & uppsägning

 

Arvato är vår fakturaleverantör. Om du har fått en faktura från Arvato så har du köpt eller så abonnerar du på en av våra tjänster. Om du inte anser att detta stämmer eller vill veta mer ber vi dig kontakta vår kundservice.

Tjänsten UC ID-Skydd säljs som abonnemang med 12 månaders bindningstid, därefter löper tjänsten på månadsbasis med 1 månads uppsägningstid.

Tjänsten Kreditkollen säljs som månadsprenumeration utan bindningstid.

Första månadsbetalningen dras från ditt kort när du beställer tjänsten på minUC.se. Därefter dras månadsbeloppet per automatik från ditt kort varje månad på den dagen i månaden då du tecknade dig.

Om du under pågående abonnemangsperiod genomför ett engångsköp med kort på minUC.se kommer månadsdragningarna därefter att göras från det kort du senast använt för betalning på minUC.se.

För tillfället finns endast kortbetalning som betalsätt på minUC.se.

För att uppdatera dina kortuppgifter behöver du logga in på MinUC och i inloggat läge klicka på den orange knappen uppe i höger hörn. Välj Betalningar i menyn.

På sidan över betaluppgifter finns dina nuvarande kortuppgifter under rubriken Kortuppgifter. Vid dina angivna kortuppgifter finns en knapp där det står Byt kort. Klicka på knappen och fyll i dina nya kortuppgifter. Klicka sedan på Registrera.

Glöm inte bort att öppna ditt nya kort för internetköp. Det gör du via din internetbank eller i din bank-app på telefonen.

För att säga upp din tjänst behöver du logga in på MinUC och i inloggat läge klicka på den orange knappen uppe i höger hörn. Välj Betalningar i menyn. Välj sedan Abonnemang inne på betalningssidan.

På sidan över dina pågående abonnemang finns en lista med dina aktiva tjänster och för respektive tjänst finns valet Avsluta. Klicka på Avsluta-knappen och följ stegen i rutan som visas på skärmen.

Avsluta-knappen syns inte om du har köpt tjänsten under de senaste 14 dagarna. Knappen blir synlig 14 dagar efter första köptillfället.

Laddar